آخرین اخبار

چینی‌ها "جاذبه" را دوست دارند

01:52:28 1392/09/09


 

فیلم فضایی "جاذبه" با فروش حدود 36 میلیون دلار در 6 روز اول نمایش در چین در کنار قسمت دوم "بازی‌های گرسنگی" دو فیلم هالیوودی پرفروش در این کشور شناخته شدند. 

 فیلم "جاذبه" با بازی ساندرا بولاک و جرج کلونی در راس این فهرست فروش قرار دارد و پس از آن "بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن" در باکس آفیس چین قرار دارد.

"جاذبه" ساخته آلفونسو کوآرون که تریلری فضایی است با فروش نزدیک 36 میلیون دلار در 6 روز اول نمایشش در چین، رقیب فیلم پرفروش جنیفر لارنس شد.

نسخه سه بعدی "جاذبه" در هفته‌ای که گذشت بیش از 175 هزار تماشاچی داشت که بیش از دو برابر نمایش "بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن" با بیش از 88 هزار تماشاچی بود. قیمت متوسط بلیت "جاذبه" نیز با قیمت 6.70 دلار بیشتر از 5.20 دلار قیمت بلیت "آتش گرفتن" بود.

"جاذبه" با رقم کلی 5.37 میلیون تماشاچی در بازار چین بوده در حالی که "آتش گرفتن" را تاکنون در مجموع 2.48 میلیون نفر تماشا کرده‌اند.

در هر حال هالیوود هفته‌ای پرفروش را در چین پشت سر گذاشت و در همین حال فیلم "تور: جهان تاریک" نیز در یک هفته فروشی 6.34 میلیون دلاری را در باکس آفیس چین تجربه کرد و به رقم کلی 52.78 میلیون دلار رسید. در همین حال فروش "طرح فرار" نیز ادامه داشته و با فروش 4.55 میلیون دلار در یک هفته در چین، فروش کلی 38.91 میلیون دلار را ثبت کرد.  

در همین حال پرفروش ترین فیلم چینی هفته در چین فیلم "کنترل" ساخته برادران هوایی بود که 3.5 میلیون دلار در سه روز اولش فروخت و در مجموع 686 هزار تماشاچی داشت. این فیلم، تریلری تعلیق‌آمیز با بازی دایل وو بازیگر چینی-آمریکایی، سیمون یام بازیگر هنگ کنگی و لیئون دای بازیگر تایوانی است.

"قرمز 2" با بازی بروس ویلیس نیز با فروش 2.57 میلیون دلار در چین در یک هفته به فروش کلی 8.5 میلیون دلار رسید و "هتل ترنسیلوانیا" با 660 هزار تماشاچی موفق شد تا 11.85 میلیون دلار فروش کند.

 



.


خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی